Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
  • Доступність
  • A-
    A+
  • Стара версія
Святошинська районна в місті Києві державна адміністрація
офіційний вебпортал

Успішна адаптація як умова гармонійного розвитку особистості

Опубліковано 12 жовтня 2018 року о 12:38
фото

ü   Не віднімай чужого, але і свого не віддавай.

ü   Попрохали — дай, намагаються відняти — намагайся захиститися.

ü   Не бийся без причини.

ü   Кличуть грати — іди, не кличуть — запитай дозволу грати разом — це не соромно.

ü   Грай чесно, не підводь своїх товаришів.

ü   Не дражни нікого, не канюч, не випрошуй нічого. Двічі ні в кого нічого не проси.

ü   Через оцінки не плач, будь гордим. З учителем через оцінки не сперечайся і на вчителя за оцінки не ображайся. Намагайся все робити вчасно і думай про добрі результати, їх обов’язково матимеш.

ü   Не ябедничай і не наговорюй ні на кого.

ü   Намагайся бути акуратним.

ü   Частіше кажи: дружімо, граймося, разом ходімо додому.

ü   Пам’ятай: ти не кращий за всіх, ти не гірший всіх! Ти — неповторний для самого себе, батьків, учителів, друзів!

Педагог, письменник, психолог  Симон Львович Соловейчик

 

Днями в спеціалізованій школі № 304 з  поглибленим  вивченням  інформаційних  технологій відбулось засідання фокус-групи для  соціальних педагогів та практичних психологів освітніх закладів Святошинського району  на тему: «Успішна адаптація як умова гармонійного розвитку особистості».

У вступному слові перед колегами голова методичного об’єднання соціальних  педагогів  району Приймак  Людмила Іванівна відзначила,  перший рік навчання є одним із суттєвих, переломних періодів у житті дитини: від того, як відбудеться адаптація, звикання до школи, залежить її здоров’я, емоційний стан, працездатність, успішність у навчанні й у подальшому житті.  Перший клас – надзвичайно важливий етап шкільного дитинства. З приходом до школи змінюється весь спосіб життя й діяльності дитини. Замість веселих ігор – щодня навчальні заняття, які потребують напруженої розумової роботи, стійкої уваги, зосередженості.

Школа з перших днів ставить перед дитиною цілий ряд завдань, що вимагають мобілізації її інтелектуальних і фізичних сил.

Різні нетипові прояви поведінки можуть бути викликані тим навантаженням, яке впливає на психіку дитини, її організм у зв’язку з різкою зміною способу життя, значним збільшенням і якісним ускладненням вимог до дитини.

Людмила  Іванівна розкрила  перед  присутніми  тему  фокус-групи  «Успішна адаптація як умова гармонійного розвитку особистості».

Розповіла  соціальним  педагогам та практичним психологам:

ü про рівні соціально-психологічної  адаптації (високий, середній, низький);

ü про чинники, що впливають на успішність процесу адаптації до школи;

ü про систему роботи соціального педагога з проблем адаптації першокласників;

ü про основні  прояви дезадаптації в початковий період навчання;

ü про групові консультації батьків з питань адаптації;

ü про систему роботи соціального педагога з супроводу адаптації п'ятикласників до нових умов навчання;

ü про систему роботи з проблем адаптації  десятикласників;

ü про корекційно-розвивальні заняття.

Провела  вправи  «Ініціали»,  «Мій герб», «Девіз»,  «Жартівливий тест»,  «Що Ви хочете сказати один одному?».

    Підводячи  підсумки  фокус-групи, Приймак Л.І.  відзначила, що з початком навчання у житті дитини відбувається дуже багато змін: нові умови життя та діяльності, нові контакти, нові стосунки, нові обов’язки. Змінюється соціальна позиція: був просто дитиною, тепер став школярем; соціальний інститут навчання і виховання: не садочок, а школа, де навчальна діяльність стає провідною. Усе підпорядковано навчанню, школі.

Пристосування (адаптація) дитини до школи відбувається не одразу. Це тривалий процес, пов’язаний зі значним напруженням усіх систем організму. Лише за 5 - 6 тижнів поступово підвищуються та стають стійкішими показники працездатності, у дитини знижуються напруження та тривожність.

Залежно від стану здоров’я, сімейної ситуації, відвідування чи не відвідування дитячого садочка адаптація до школи має різний перебіг.

Поради  батькам:

ü   Радійте вашій дитині!

ü   Розмовляйте з дитиною спокійним голосом.

ü   Будьте терплячими.

ü   Щодня читайте дитині.

ü   Заохочуйте зацікавленість та уяву дитини.

ü   Піклуйтеся про те, щоб дитина мала можливість отримувати нові враження, що могли б стати джерелом її історій, фантазій, мрій.

ü   Купуйте дитині улюблені казки, пісні тощо.

ü   Відвідуйте разом з дитиною музеї, бібліотеки, театри  тощо.

ü   Ніколи не втрачайте почуття гумору!

Джерело: управління освіти, молоді та спорту.

 


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux