Особливості діяльності психологічної служби у 2018 – 2019 навчальному році (фото)
Нова українська школа – це ключова реформа Міністерства освіти і науки.
Головна мета – створити школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й вміння застосовувати їх у житті.
Нова українська школа – це школа, до якої буде приємно ходити учням.
В новій українській школі прислухаються до думки учнів, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами.
Водночас батькам теж потрібно відвідувати цю школу, адже тут панують співпраця та взаєморозуміння.
13 вересня 2018 року в управлінні освіти, молоді та спорту відбулася методична нарада соціальних педагогів та практичних психологів освітніх закладів Святошинського району на тему: «Особливості діяльності психологічної служби у 2018 - 2019 навчальному році» в умовах Концепції «Нова українська школа», яку провела Совенко Лариса Петрівна, методист науково-методичного центру Управління освіти, молоді та спорту.
Відкриваючи методичну нараду Совенко Л.П. відзначила, що в Україні понад 1 млн 200 тис. учнів цього навчального року отримали консультації шкільних психологів та соціальних педагогів і стільки ж — пройшли діагностику. На жаль, кількість не завжди переходить у якість, немає жодної статистики щодо того, чи вирішила дитина проблему, з якою зверталася, чи було розв’язано конфлікт, зупинено булінг тощо.
Учасники методичної наради ознайомились та обговорили нові законодавчі та нормативні документи.
Особливе місце було відведено для обговорення Положення про психологічну службу у системі освіти України, яке визначає мету, структуру психологічної служби, організацію управління, основні завдання, принципи, функції, зміст та порядок діяльності працівників психологічної служби установ освіти, закладів дошкільної освіти, загальної середньої освіти, позашкільної освіти, спеціалізованої освіти, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, і є правовою та організаційно-методичною основою її роботи.
Присутні практичні психологи та соціальні педагоги поділились та обмінялись досвідом роботи з колегами.
Підводячи підсумки семінару Совенко Л.П. підкреслила, що сучасні завдання шкільних психологів та соціальних педагогів потребують підвищення кваліфікації з питань:
- базових навичок медіатора;
- навчання стресостійкості в дітей;
- психологічній супровід осіб з особливими освітніми потребами;
- допомога вчителям тощо.
Розширилося інтелектуальне та організаційне ядро освітньої реформи – завдяки десяткам і сотням людей, які жваво відгукнулися на запрошення до діалогу.
Спільною працею ми окреслили контури майбутньої української школи. Наступний крок – прийняття нового базового Закону “Про освіту”.
Далі – впровадження.
Ці дні дуже важливі, бо інституційний фундамент для впровадження реформи варто формувати вже зараз.
Образ майбутнього слід наповнювати змістом. Маємо створити нові механізми, правила, процедури, нову культуру управління й співпраці. Разом побудуємо європейське суспільство – суспільство освіченого загалу, високої культури і рівних можливостей.
Лілія Михайлівна Гриневич, Міністр освіти і науки України.
Джерело: управління освіти, молоді та спорту СРДА.