«Майстром педагогічної праці стає той, хто відчуває себе дослідником». Вихователі дошкільних установ разом із вчителями початкових класів Святошинського району вивчали питання наступності (фото)
З проблемою наступності навчання і виховання пов'язана проблема їх перспективності. Якщо наступність означає врахування рівня розвитку дітей, з яким вони прийшли до школи, опору на нього, то перспективність навчання і виховання полягає у визначенні пріоритетних напрямів підготовки дітей до школи. Наступність є передумовою спадкоємності навчання і виховання - врахування школою рівня знань, умінь і навичок дітей, їх подальший розвиток; перехід від навчально-ігрової до навчальної діяльності.
Наявність внутрішнього зв'язку в змісті навчально-виховної роботи, методах педагогічного керівництва, формах організації діяльності у дитячому садку і молодших класах школи забезпечує цілісність процесу розвитку, навчання і виховання дитини.
Тому, відповідно до плану роботи районного управління освіти, 17 квітня 2014 року о 14-00 на базі середньої загальноосвітньої школи № 205 відбувся круглий стіл вихователів дошкільних закладів та вчителів початкових класів «Наступність ДНЗ та ЗНЗ між ланками освіти».
Актуальними питаннями круглого столу були: завдання освітньої роботи та обговорення змісту базового компоненту дошкільної освіти та державних стандартів початкової освіти; труднощі у роботі вихователя під час формування мотиваційно-інформаційної, емоційно-вольової готовності до дошкільного навчання.
Учасниками круглого столу були – вихователі ДНЗ № 95, ДНЗ №249, НВК «Обрій», вчителі ЗНЗ № 205 , помічник начальника Святошинського РУ Малишева Т.М., інспектор ДУВКМСД Кушніренко М.В.
Метою зустріли було виявити, як причини дезадаптації учнів до навчання на кожному етапі та намітити шляхи подолання проблем перехідного періоду. Спільно було вирішено, що причини дезадаптації можуть бути викликані двома групами причин - недоліками в навчанні учнів дошкільної й початкової ланки та порушеннями у сфері спілкування.
«Ці причини тісно взаємопов’язані. На підставі результатів діагностики, яку практикуємо в дошкільних закладах і школах, з’ясувалося, що готовність дитини дошкільного віку до школи та молодшого школяра до переходу в середню ланку навчання визначають три взаємопов’язаних компоненти: фізична готовність, інтелектуальна готовність, розумовий розвиток і розвиток мовлення. Не менш значущою є психологічна готовність учня та вчителя до тих труднощів, які неминуче виникають у період адаптації», - зазначила вихователь дошкільного навчального закладу № 95.
На завершенні засідання вчителі школи надали рекомендації для батьків випускників дошкільних навчальних закладів.
Підводячи підсумки, педагогам школи №205 вихователі запропонували з вересня 2014 року виступити базою для проведення постійно-діючого семінару з питань наступності ЗНЗ та ДНЗ.
Джерело: управління освіти