КМДА Київська міська державна адміністрація


7 лютого 2018

Семінар «Особливості організації освітнього середовища в Новій українській школі» в ЗЗСО № 35 (фото)

Семінар «Особливості організації освітнього середовища в Новій українській  школі» в ЗЗСО № 35 (фото)

 

На виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 16.08.2017 № 1181 з початком 2017/2018 навчального року середня загальноосвітня школа № 35 Святошинського району м. Києва бере участь у Всеукраїнському педагогічному експерименті  «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної середньої освіти», який охопив 100 пілотних шкіл України.

06 лютого 2018 року колектив школи ділився своїм досвідом з реалізації нового Державного стандарту початкової школи в рамках семінару «Особливості організації освітнього середовища в Новій українській школі» з заступниками директорів з навчально-виховної роботи (початкова школа) та вчителями Святошинського району, які у 2018 - 19 н. р. будуть працювати в 1-х класах за новим Державним стандартом початкової школи.

 Начальник управління освіти, молоді та спорту Святошинської районної в м. Києві державної адміністрації Юрій Дубовецький звернув увагу присутніх на те, що в центрі експерименту, а з 2018 - 19 н. р. у всіх перших класах країни, стає інтегроване навчання. За його словами, основним компонентом є новий зміст, який покликаний формувати в особистості необхідні для успішної самореалізації у суспільстві навички, так звані компетентності.

Компетентності  - це динамічна комбінація знань, умінь, цінностей, які визначають здатність особистості успішно вирішувати життєві проблеми, спроможність у подальшому навчатися та провадити професійну діяльність.

Нова українська школа вже півроку як у дії. 1 вересня 100 навчальних закладів України  відкрили для першокласників двері в так звані пілотні класи. Нова організація навчання, нові підручники, нові підходи та цінності. Нова українська школа передбачає три основні компоненти – це новий зміст освіти, нові методики навчання та нове освітнє середовище.

 У створенні нового освітнього середовища пілотним школам допомагає держава. Учнів 1-в, 1-г класів забезпечено новими одномісними партами, комп'ютерною технікою та оргтехнікою. Проектори, ноутбуки та мультимедійні дошки завезені вже в грудні 2017 року у навчальні заклади району і на наступний 2018 - 19 н. р.

Юрій Олександрович наголосив, що він буде сприяти тому, щоб максимально забезпечити  1-ші класи (2018 - 2019 н. р.) необхідним обладнанням згідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 13.07.2017 № 1021.

Керівник навчального закладу Віталій Зорін звернув увагу присутніх  на те, що навчання за пілотним проектом побудоване на засадах “Нової української школи”. У центрі роботи стоїть дитина. Один із пріоритетівнавчання, яке приносить дітям задоволення. Дитина має почуватись у школі вільно.

Директор розповів про підготовчий етап впровадження експерименту:

  1. липень 2017 р. -  підготовчі курси  для заступника директора О. Пономаренко  та вчителів початкової школи –                          Т. Коваленко та Г. Олещинської;
  2.  серпень 2017 р. та січень 2018 р. -  навчання вчителів англійської мови на семінарах-тренінгах у місті Біла Церква                      (О. Дем’яненко, О. Кобилинська, О. Григоренко);
  3.  жовтень 2017 р. - участь  директора, заступника директора та вчителів-новаторів у Міжнародному семінарі «Нова українська школа – нові підходи до навчання і викладання», який відбувся у місті Києві.

Віталій Васильович  звернув увагу педагогів на механізм прийняття управлінського рішення при визначенні варіативної складової робочого плану початкової школи в пілотних класах.

Під керівництвом заступника директора з навчально-виховної роботи  Оксани Пономаренко з серпня 2017 року почалася кропітка робота з впровадження експериментальної діяльності в 1-в, 1-г класах.

 У рамках семінару вчителі–новатори Галина Олещинська та Тетяна Коваленко  провели майстер–класи з власного досвіду.

Галина Олещинська зробила акцент на ролі вчителя у формуванні позитивного психологічного освітнього середовища та познайомила колег з методикою проведення ранкових зустрічей на прикладі 1-в класу.

Вчитель–новатор Тетяна Коваленко детально розкрила роботу вчителя над темами тижня на прикладі 19 тижня Модельної навчальної програми «Я - мандрівник» у 1-г класі.

Начальник відділу з питань загальної середньої освіти Людмила  Голованенко наголосила на необхідності дотримання чинного законодавства з прийому до першого класу на 2018 - 19 н. р. (наказ РУОМС "Про організаційні заходи щодо прийому дітей до 1-х класів закладів загальної середньої освіти Святошинського району міста Києва у 2018 році" від 26.01.2018 № 34) та на завершенні навчального року (наказ МОН України № 1/9-66 «Про організоване завершення 2017/2018 н.р. та особливості проведення ДПА у закладах загальної середньої освіти» від 31 січня 2018 року).

 Людмила Миколаївна звернула увагу вчителів району, що 1 лютого на платформі EdEra стартувало навчання на обов’язковому «Онлайн-курсі для вчителів початкової школи, які навчатимуть учнів перших класів з вересня 2018 року».

У рамках семінару було проведено анкетування педагогів Святошинського району: «Як добре Ви орієнтуєтесь в Концепції НУШ?».

Присутні ознайомилися з виставкою навчальних посібників Нової української школи та мали змогу зануритися в освітнє середовище пілотних класів у навчальних кабінетах 1-в, 1-г класів, де їх радо зустріли і провели консультації вчителі–новатори.

Не конкуренція, а співпраця в педагогічних спільнотах – основа успіху під час проведення реформ.

 Джерело: середня загальноосвітня школа № 35 Святошинського району м. Києва.

Файл документа: 7.jpg



При використанні матеріалів посилання на КМДА обов'язкове.