КМДА Київська міська державна адміністрація


12 січня 2018

Вирішення конфліктів в ході процедури медіації. Шкільна медіація. (фото)

Вирішення конфліктів в ході процедури медіації. Шкільна медіація. (фото)

11 січня 2018 року в управлінні освіти, молоді та спорту Святошинської РДА в м. Києві відбувся тренінг для соціальних педагогів, ЗДВР, психологів закладів освіти Святошинського району на тему: «Вирішення конфліктів в ході процедури медіації. Шкільна медіація», який провели Совенко Лариса Петрівна, методист науково-методичного центру РУОМС, Шевчук Ольга Борисівна, медіатор, сертифікований коуч, адвокат, партнер Адвокатського об’єднання «Кунденко, Попович і партнери», Голова правління ГО «Центр медіації «Простір Порозуміння» та Коптева Ольга Миколаївна, психолог, сертифікований коуч ГО «Центр медіації «Простір Порозуміння».

У вступному слові, Совенко Л.П. відзначила, що медіація (посередництво) — це процес, під час якого зустрічаються дві або більше сторони за присутності третьої нейтральної (медіатора), яка сприяє досягненню взаємної згоди у вирішенні суперечки. За медіації конфліктні сторони самі знаходять рішення. Медіація дає змогу під різним кутом розглянути предмет спору, використати конфлікт як "інструмент навчання" і основу для покращення взаємовідносин між сторонами.

Шевчук Ольга Борисівна, коуч, медіатор, Голова правління ГО «Центр медіації «Простір Порозуміння» та Коптева Ольга Миколаївна, коуч, психолог ГО «Центр медіації «Простір Порозуміння» в результаті проведення тренінгу розкрили для присутніх питання :

  • поняття конфлікту;
  • уявлення про процедуру медіації та її особливості;
  • окреслили стратегії поведінки в конфлікті та способи їх вирішення;
  • розповіли про медіацію, як спосіб вирішення конфлікту;
  • виділили види і особливості шкільної медіації;
  • навчили ефективній комунікації в медіації;
  • моделювали з учасниками тренінгу конфліктні ситуації;
  • ознайомили з коучинговими інструментами, способами комунікації та технікою «відкриті питання»;
  • провели «мозковий штурм» для збору синонімів та асоціацій до слова «конфлікт»;
  • ознайомили з досвідом вирішення проблеми процедурами голосування більшістю і досягнення консенсусу, за допомогою компромісу;
  • резюмували тренінг для отримання зворотного зв'язку від учасників тренінгу.

Підводячи підсумки тренінгу методист НМЦ Совенко Л.П., підкреслила, що програма посередництва є ефективним способом вирішення суперечок в шкільній обстановці. Педагоги виконуючи роль посередників, навчаються навичкам посередницької діяльності, які вони можуть використовувати в своїй роботі та повсякденному житті. Оскільки посередники намагаються вирішити конфлікт і запобігти його повторенню.

 

Джерело: управління освіти, молоді та спорту.



При використанні матеріалів посилання на КМДА обов'язкове.