КМДА Київська міська державна адміністрація


15 грудня 2017

Жити у світі, де є стрес (фото)

Жити у світі, де є стрес (фото)

14 грудня 2017 року в СЗШ № 222 відбувся семінар для соціальних педагогів закладів освіти Святошинського району на тему: «Жити у світі, де є стрес», який провела Совенко Лариса Петрівна, методист науково-методичного центру РУОМС.

У вступному слові Совенко Л.П. відзначила, що на мозок людини безперервно діють різноманітні за кількістю і якістю подразники з внутрішнього і навколишнього середовищ. Виникнення несподіваної та напруженої ситуації призводить до порушення рівноваги між організмом і навколишнім середовищем. Наступає неспецифічна реакція організму у відповідь на цю ситуацію - стрес.

Стрес - стан психічної напруги, що виникає в процесі діяльності в найбільш складних і важких умовах. Життя часом стає суворою і безжалісною школою для людини. Виникаючі на нашому шляху труднощі (від дрібної проблеми до трагічної ситуації) викликають у нас емоційні реакції негативного типу, що супроводжуються цілою гамою фізіологічних і психологічних зрушень.

Шевкопляс Віктор Миколайович, директора СЗШ  № 222, презентував заклад,  розповів про його історію і роботу. Відзначив досягнення педагогічного і учнівського колективів.  Поділився планами розвитку навчального закладу. Та відзначив, що стрес потрібно «проговорити» - висловити свої почуття словами, розповісти про них близькій людині – другу, подрузі, батькам. Проблема, обговорена кілька разів поступово «зітреться». Можна записати свої думки і почуття. Викладені на папір, вони втрачають свої руйнівні властивості. Щоб заспокоїти емоції, варто відволіктися від них. Допомагає в цьому заспокійлива музика, ігри з дітьми і тваринами, відпочинок на природі, вправи на релаксацію.

Радецька Людмила Григорівна, соціальний педагог СШ № 222, розкрила перед колегами  тему семінару: «Жити у світі, де є стрес» та розповіла про методи подолання стресу. Стрес - це неспецифічна реакція організму у відповідь на несподівану та напружену ситуацію. Це фізіологічна реакція, що мобілізує резерви організму і готує його до фізичної активності типу супротиву, боротьби, тощо.

Стресова реакція має різний прояв у різних людей:

активна - зростає ефективність діяльності;

пасивна - ефективність діяльності різко зменшується.

Під час стресу виділяються гормони, змінюється режим роботи багатьох органів і систем (ритм серця, частота пульсу тощо).

Підбиваючи  підсумки  семінару,  методист НМЦ Совенко Л.П. підкреслила, що серйозним джерелом стресу може бути неорганізованість дитини, порушення нею режиму дня, внаслідок чого виникає надмірна втома і перевтома. Тому в навчальному закладі профілактика стресу повинна здійснюватись насамперед  шляхом формування навичок здорового способу життя, мотивації до життя за режимом, вчасного і збалансованого харчування, достатньої рухової активності та повноцінного відпочинку.  Також важливою профілактикою стресів є розвиток навичок самоконтролю і вміння будувати стосунки з дорослими та однолітками.

 

Джерело: управління освіти,  молоді та спорту.



При використанні матеріалів посилання на КМДА обов'язкове.