Головна  →  Новини  →  23 червня 2017

Поради дорослим під час розвитку творчих здібностей дітей

Поради дорослим під час розвитку творчих здібностей дітей

1. Допоможіть дитині в задоволенні основних людських потреб (почуття безпеки, любов, повага до себе та оточуючих), оскільки людина, енергія якої обмежена основними потребами, менше здатна досягти висот самовираження. Повага до особистості та інтересів дитини - основа її  розвитку.

2. Уникайте негативної оцінки творчих починань дитини - не слід говорити, як можна покращити її твір, малюнок або аплікацію. У цьому випадку, якби не старалась дитина, результат все одно сприймається недостатньо хорошим.

3. Будьте терплячими до дивних ідей, поважайте цікавість, питання та захоплення дитини. Намагайтеся відповідати на всі запитання, навіть якщо вони здаються дикими або "за межею".

4. Залишайте дитину одну і дозволяйте їй, якщо вона цього бажає, самій займатися своїми справами. Надлишок керівництва може ускладнювати творчий процес.

5. Допомагайте дитині цінувати в собі творчу особистість. Проте її поведінка не повинна виходити за рамки пристойного (бути нечемним, агресивним).

6. Допомагайте дитині долати розчарування і сумнів, коли вона залишається одна у процесі незрозумілого творчого пошуку.

7. Знаходьте слова підтримки для нових творчих починань дитини. Уникайте критики перших досліджень, навіть якщо вони невдалі. Відносьтесь до них із симпатією і теплотою: дитина прагне творити не тільки для себе, але й для тих, кого любить.

8. Допомагайте дитині іноді покладатися на ризик та інтуїцію: найбільш ймовірно, що саме це допоможе здійснити справжнє відкриття.

9. Допомагайте уникнути суспільного несхвалення, зменшити соціальні конфлікти і впоратися з негативною реакцією однолітків шляхом навчання навичкам співпраці та спілкування. Чим ширше ми відкриваємо можливості для конструктивної творчості, тим щільніше закриваються клапани деструктивної поведінки. Дитина, позбавлена позитивного творчого виходу, може спрямувати свою творчу енергію в абсолютно небажаному напрямку.

10. Спробуйте знайти дитині однолітка з такими ж здібностями. Для дитини шкільного віку дуже важливо мати друга того ж віку і статі. Обдарована дівчинка повинна знати сотню дітей, щоб знайти одну подругу, схожу на неї. Не можна дозволяти дитині занурюватися в самотність і уникати спілкування.

11. Активна батьківська підтримка, домашнє навчання особливо важливі та необхідні у віці від 3 до 7 років. У процесі підтримки йде постійне пристосування дорослих до дитини, яка опановує свій талант.

12. Іноді дорослі намагаються форсувати неординарні розумові здібності дітей, втрачаючи в цьому почуття міри. Не можна позбавляти дитину ігор та розваг, замінюючи заняттями музикою, читанням, танцями або спортом.

13. Використовуйте особистий приклад творчого підходу до вирішення проблем.

14. Широко використовуйте питання проблемного типу до найрізноманітніших сфер (наприклад, що буде, якщо всі люди стануть зовсім маленькими, не більше пальця?).

15. Збагачуйте навколишнє середовище дитини новими різноманітними предметами з метою розвитку допитливості.

16 . Надавайте дітям можливість активно задавати питання.

17. Періодично використовуйте творчі завдання. Творчі можливості людини прямо і безпосередньо не пов'язані з її здатністю до навчання і далеко не завжди відображаються в тестах на інтелект. Більшість тестів креативності орієнтовано на виявлення здібностей до альтернативного, сторонньому від логіки мисленню. У цих тестах немає правильних і неправильних рішень, заохочується і стимулюється зародження нетривіальних, незвичайних і несподіваних рішень.

(Із книги "Одаренные дети". М., 1991)

 

Джерело: Святошинський районний у м. Києві центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді.

Перейти до спискуВерсiя для друку