КМДА Київська міська державна адміністрація


19 травня 2017

Соціальних педагогів познайомили з новою інтерактивною методикою «форум-театр» (фото)

Соціальних педагогів познайомили з новою інтерактивною методикою «форум-театр» (фото)

Театр - це форма знань: він повинен і може бути засобом трансформування суспільства. Театр може допомогти нам побудувати наше майбутнє замість того, щоб просто на це майбутнє чекати.

(Аугусто Боаль)

18 травня 2017 року в Київському міському центрі сім’ї «Родинний дім» Київської міської державної адміністрації спільно з ГО «Київська школа рівних можливостей» відбувся тренінг та майстер-клас для соціальних педагогів навчальних закладів Святошинського району на тему: «Форум-театр як метод арт-терапевтичної роботи з негативними проявами в дитячому та молодіжному середовищі», який організувала Лариса Совенко, методист науково-методичного центру управління освіти, молоді та спорту Святошинської РДА.

Цілі та завдання заходу:

-       презентувати унікальні можливості використання театральних технологій і техніки форум-театру в соціальній роботі;

-       дати учасницям майстер-класу знання, необхідні для роботи з новою інтерактивною методикою «форум-театр» - інноваційною технологією в соціальній роботі, продемонструвати можливості використання цієї методики як інструменту попередження різних форм насильства та мінімізації соціальних наслідків для постраждалих в результаті військового конфлікту;

-       намітити шляхи створення волонтерських театральних груп;

-       навчити учасників моделювати ситуації, створювати сценарії у жанрі форум-театру для роботи з вимушеними переселенцями та внутрішньо переміщеними особами; готувати та проводити соціальні акції з попередження ґендерної дискримінації;

-       здійснити після тренінгу постановку вистав у форматі «форум-театру» в школах для проведення діалогу та інформаційних кампаній проти будь-яких форм дискримінації та насильства.

Відкриваючи тренінг Лариса Совенко відзначила, що мистецтво, як форма суспільної свідомості, що акумулює та культивує систему світоглядних уявлень та ціннісних орієнтацій людства, є унікальним засобом впливу на особистість. Протягом тисячоліть тривають наукові дискусії про роль мистецтва у формуванні творчої, художньої та інтелектуальної особистості. Як специфічно-художня форма відображення світу, мистецтво неодноразово виступало засобом гармонізації душевного стану людини, було надійним джерелом духовного становлення особистості і розглядалося як обов’язкова компонента навчання та виховання молодого покоління.

У свою чергу психолог КМЦС «Родинний дім» Тетяна Гаврилюк підкреслила, що не дивлячись на те, що жінки є наріжним каменем суспільства, за часів конфліктів до них рідко звертаються за допомогою та порадою. Жінки особливо вразливі під час війни, але водночас вони є ефективними провідниками змін і запорукою стабільності.

Продовжили захід Колос Лариса та Яніна Нємая (тренерки Київської школи рівних можливостей), які провели тренінг та майстер-клас з соціальними педагогами.

Далі перед учасниками тренінгу виступив Гендерний інтерактивний театр «Школи рівних можливостей» гімназії «Міленіум» № 318 м. Києва з театралізованою програмою «Хочемо жити без війни». 

Під час заходу також виступила директор Київського міського центру сім’ї «Родинний дім» Галина Козлова, яка розповіла присутнім про плани роботи колективу та окреслила гендерні напрями роботи центру. Вона відзначила вплив арт-терапії, кіно-терапіїна, патріотичного виховання в родині, як малій батьківщині на формування особистості дорослого та дитини. Галина Михайлівна привітала учасників з успішним завершенням програми тренінгу та майстер-класу і отриманням Сертифікату, а також побажала наснаги і креативності в роботі соціального педагога.

Підбиваючи підсумки тренінгу Лариса Совенко наголосила на перспективах подальшої діяльності. Вона привітала соціальних педагогів з успішним опануванням навичок акторської майстерності та виразної мови, необхідної у роботі зі створенням мініатюр у жанрі сучасного соціально-педагогічного форум-театру, і отриманням Сертифікатів. Також методист відзначила, що використання терапії творчістю у роботі з дітьми дає надзвичайні результати. Адже процес творення (не за вимогою, не за зразком) завжди приносить радість, і це вже важливо не залежно від того, народжується ця радість в глибинах підсвідомості чи є результатом розуміння можливості порозважатись чи навіть покепкувати.

 

Джерело: управління освіти, молоді та спорту.



При використанні матеріалів посилання на КМДА обов'язкове.