У Святошинському районі відбувся семінар-практикум практичних психологів ЗНЗ (фото)
Нині серед учнівської молоді надзвичайно загострилася проблема насильства, здійснюваного самими дітьми одне до одного.
20 жовтня 2016 року на базі Центра соціальних служб сім`ї, дітей та молоді відбувся районний семінар-практикум практичних психологів загальноосвітніх навчальних закладів з важливою для сьогодення темою «Булінг, як різновид шкільного насильства», який проводив Дмитро Марценковський, аспірант кафедри психіатрії Національного медичного університету ім. О.О. Богомольця .
Наталія Медвідь, методист науково-методичного центру управління освіти, молоді та спорту Святошинської РДА звернула увагу присутніх на організаційно-методичне забезпечення діяльності психологічної служби освіти району.
На початку семінару Дмитро зазначив, що останніми роками визнано поширення в освітній практиці такого явища, як шкільний булінг. Це соціальна проблема всього світу протягом останніх ста років, однак вона ще й досі не вивчена. Перші публікації в Україні з’явилися 2005 р.
Булінг (bullying, від анг. bully — хуліган, забіяка, задирака, грубіян, насильник) визначається як утиск, дискримінація, цькування. Цей термін означає тривалий процес свідомого жорстокого ставлення (фізичного і психічного) з боку дитини або групи до іншої дитини або інших дітей.
Мотивацією до булінгу стають заздрість, помста, відчуття неприязні, прагнення відновити справедливість; боротьба за владу; потреба підпорядкування лідерові, нейтралізації суперника, самоствердження тощо аж до задоволення садистських потреб окремих осіб.
Дмитро Марценковський виділив декілька підходів до вивчення булінгу. Перший - зосередження уваги на пошуку й визначенні особистісних рис, характерних для особи буліра та його жертви. Другий - розглядання булінга як соціально-психологічний процес.
Джерело: управління освіти, молоді та спорту.